Učinak kontracepcije nakon proljeva i povraćanja

Nives Šikanić Dugić

Nives Šikanić Dugić

prim.mr.sc.dr.med.

Pozdrav i poštovanje! Pila sam antibebi pilule 4 godine. Napravila sam dugu pauzu, pa sam ih sad opet počela piti – Microgynon. Ranije je momak uvijek ejakulirao u mene i nikada nije bilo problema. A sada je ejakulirao u mene prvog dana menstruacije, ali ovo mi je prva kutija i 2 sata poslije prve popijene pilule imala sam dijareju, točnije rjeđu stolicu sa malo ”vode”, samo jednom! Nisam popila još jednu, već sam nastavila uobičajeno sljedećeg dana i svakog narednog u slično vrijeme. Zatim je ejakulirao u mene i četvrtog dana menstruacije nakon četvrte popijene pilule. Mislite li da postoji opasnost od trudnoće, ako izuzmemo da ni jedna kontracepcija nije 100% sigurna? Unaprijed mnogo hvala na odgovoru!!!

Smatra se da se, ukoliko djevojka ima povraćanje ili proljev unutar 2-3 sata od popijene tablete, može smanjiti kontracepcijski učinak tablete i da ju treba nadomjestiti. Kako si imala odnos 1. i 4. dan menstruacije, a i stolica je bila očito mekša, a ne i pravi proljev, ne bi trebalo biti problema sa zaštitom. Uvijek možeš napraviti ultrazvuk iza iduće menstruacije i uvjeriti  se da je sve u redu.